Josy: trombone

Josy is al sinds zijn kinderjaren gebeten door de muziekmicrobe. Na een zes jaar durende opleiding aan de Muziekacademie van Lanaken, waar hij piano en trombone leerde, was hij van 1968 tot 1998 lid van de harmonie Weergalm der Maas uit Lanaken. Tussendoor nam hij van 1973 tot 2002 ook nog de trombonepartijen voor zijn rekening bij de hofkapel Wuim en Teursel en speelde hij ook enkele jaren bij de harmonie 'De Hoop' uit Gellik, het gewaardeerde Maaslands Symfonie Orkest en de Limburgse Jeudharmonie.
Toen Pourquoi Pas in 1993 werd opgericht was Josy er vanaf de eerste dag bij, en ontpopte hij zich tot een vaste waarde die steeds quasi foutloos de trombonepartijen voor zijn rekening neemt. En als excellente moppentapper zorgt hij er tevens voor dat de sfeer tijdens de repetities optimaal is.!
Zijn muzikale voorkeur is enorm breed: van zwaar klassiek via kleinkunst tot hard rock. Het hangt gewoon van zijn stemming af, zegt hij. Thuis heeft hij LP's en CD's van Mozart tot Uriah Heep. Enkel die typische Hollandse smartlappen kunnen hem helemaal niet bekoren.