Rudi: vocals

Rudi is in feite een laatbloeier: in 1998 moest hij ter gelegenheid van een gouden bruiloft een liedje inzingen in de BM-studio van Bertie Moors. Het toeval wil dat de zanger van de groep waar Bertie in speelde er net de brui aan gegeven had. Bertie hoorde Rudi, was onder de indruk, en vroeg hem prompt diens plaats in te nemen. Zo werd Rudi van de ene dag op de andere de zanger van Friends en daar bleef hij gedurende een vijftal jaar met hart en ziel het beste van zichzelf geven.
Na zijn periode bij Friends heeft hij nog een jaartje bij The Next de zangpartijen voor zijn rekening genomen, tot hij een telefoontje van Jef Beckers kreeg met de vraag of hij interesse had om Pourquoi Pas vocaal te ondersteunen. Dat viel blijkbaar goed mee want vanaf de eerste dag klikte het met de andere bandleden en werd Rudi de leadzanger van Pourquoi Pas. Hij heeft een brede muzikale voorkeur: van Kate Bush over Paolo Conté tot Kings of Leon. Maar vooral de nummers van The Beatles en Paul McCartney genieten zijn absolute voorkeur.